Najzdravšie orechy sú údajne klasické vlašské

Vlašské orechy sú najzdravšie zo všetkých orechov a mali by byť častejšie súčasťou našej stravy. Vedci na konferencii Americkej chemickej spoločnosti uviedli, že vlašské orechy majú v porovnaní o ostatnými orechmi najvyšší obsah antioxidantov, ktoré chránia telo pred rôznymi druhmi ochorení.

orech, vlašský orech
Príjem neveľkého množstva orechov dokáže znížiť riziko vzniku ochorení srdca.
Autor: SHUTTERSTOCK

Výskumníci podľa BBC dodali, že všetky orechy majú dobrú výživnú kvalitu, ale vlašské sú predsa len zdravšie ako arašidy, mandle, pekany alebo pistácie.

Joe Vinson z University of Scranton analyzoval obsah antioxidantov v deviatich rôznych druhoch orechov a zistil, že vlašské orechy obsahujú až dvojnásobne viac antioxidantov ako ostatné bežne konzumované orechy. Navyše sú „vlašské“ antioxidanty kvalitnejšie než tie z ostatných orechov. Antioxidanty sú pre telo potrebné, pretože dokážu zastaviť reťazové reakcie, ktoré pri oxidácii poškodzujú bunky.

Vinson uviedol, že antioxidanty z vlašských orechov sú pätnásťnásobne účinnejšie ako vitamín E, o ktorom sa vie, že chráni telo pred chemikáliami, ktoré spôsobujú ochorenia. Orechy sú celkovo veľmi zdravé a výživné. Obsahujú vysokokvalitné bielkoviny, množstvo vitamínov a minerálov a vlákninu. Navyše neobsahujú žiadny glutén.

Už predchádzajúce výskumy ukázali, že pravidelný príjem neveľkého množstva orechov dokáže znížiť riziko vzniku ochorení srdca, niektorých druhov rakoviny, cukrovky druhého typu a iných ochorení. Podľa Vinsona je siahnuť po vlašských orechoch dobrou voľbou aj preto, že ľudia ich často konzumujú surové. Iné orechy ako mandle alebo arašidy sa pražia, čo znižuje kvalitu antioxidantov. „Jedením vlašských orechov ľudia získavajú plnú efektivitu antioxidantov,“ uviedol vedec pre BBC.

večera, šalát,

Nechoďte spať vyhladovaní

25.10.2014 06:00

Odborníci radia: sacharidy sú ideálne na raňajky. Po pestrom obede s porciou zeleniny by sme si večer mali pripraviť niečo chutné a ľahké s dostatkom bielkovín.

ovocie, zelenina

Ako sa stravovať pri problémoch s kĺbmi

12.10.2014 06:00

Ideálne je jesť 5-krát denne ovocie a zeleninu. Uprednostnite čerstvé domáce sezónne produkty.

Probiotiká ako prevencia E.coli - radí ich aj odborník

Zdravotný prínos probiotík. Kedy ich užívať?

09.10.2014 06:00

Probiotiká majú schopnosť množiť sa v črevách a tým znížiť výskyt nežiaducich patogénov. Pôsobia v tráviacom systéme: napravujú črevnú flóru a obohacujú nás „dobrými“ mikrobaktériami.

(typo - nepouzivat v orise) Plyn

Kyjev a Moskva podpísali dohody o plyne

31.10.2014 00:00

Ukrajina a Rusko sa po tvrdých niekoľkomesačných rokovaniach dohodli na zimných dodávkach ruského zemného plynu na Ukrajinu.

NATO, Jens Stoltenberg, Belgicko

NATO zvyšuje pre ruskú aktivitu leteckú pohotovosť

30.10.2014 22:35

Severoatlantická aliancia zvyšuje leteckú pohotovosť pre nárast aktivity ruských vzdušných síl vo východnej Európe. Oznámil to šéf NATO Jens Stoltenberg.

Zeman, Si Ťin-pching

Zeman v Číne: Nebudem prednášať o ľudských právach, chceme sa učiť

30.10.2014 20:54

Český prezident v rozhovore pre čínsku televíziu povedal, že prišiel do Číny aby nepoučoval o ľudských právach, ale aby sa naopak naučil, ako stabilizovať spoločnosť.

Afrika

V Burkine Faso vyhlásili výnimočný stav pre protesty

30.10.2014 20:29

Burkinský prezident Blaise Compaoré vo štvrtok vyhlásil v krajine výnimočný stav a prisľúbil, že začne rokovať s opozíciou.