Najzdravšie "čosi pod zub" - do 150 kalórií

Po Novom roku veľmi aktuálna téma. Aj vy hľadáte zdroje potravín, ktoré vás zasýtia, ale veľa kalóriami vašu váhu neohrozia? Tu je zopár, pod 150 kalórií.

jablko, vláknina
Aj v jablku je vlákniny požehnane.
Autor:

Jablko

Je úslovie, ktoré hovorí o tom, že jedno jablko denne stačí na to, aby nás ochránilo od návštevy doktora. Vzniklo to z faktu, že jablko nás skutočne dokáže chrániť pred kardiovaskulárnymi ochoreniami a tiež znížiť riziko srdcového infarktu. Toto ovocie navyše obsahuje veľké množstvo vitamínu C, a druhu vlákniny – pektínu. Ten ručí za to, že nás ovocie nezasýti na krátko, ale na dlho. Pre všetky tieto dôvody sa jablko stavia na čelo do radu „ideálna desiata“.

Banán

Má zlú povesť, šíria sa o ňom, že ide o sacharidovú bombu. Neprávom. Toto zakrivené ovocie síce nepatrí k nízkokalorickým ovocným druhom, napriek tomu však stredne veľký banán má len skromných 100 kalórií. Keďže banán tiež, podobne ako jablko, zasýti na dlho, je ideálnym pokrmom medzi hlavnými jedlami. Navyše obsahuje cenné vitamíny skupiny B, trochu vitamínu C, veľa draslíka a poriadnu dávku horčíka.

Datle

Komusi chutia, inému nie. No kto obľubuje malé sladké veci, mal by po nich siahať častejšie ako po čokoláde a jej príbuzných. Sušené datle sa pýšia vysokým obsahom horčíka, fosforu a vápnika. Mimochodom, pre svoj vysoký obsah cukru sú síce kalorické, avšak ako ostatné ovocie, neobsahujú žiaden tuk. Troma sušenými datlami nič nepokazíte, naopak, dostanete do tela len 87 kalórií.

Sušené slivky

Na olovrant či desiatu sú ideálnym riešením aj chutné sušené slivky. Plusy: Tíšia chuť po sladkom, brzdia vlčí hlad a dodávajú nám energiu na dlhý čas. Sušené ovocie obsahuje slušnú dávku vitamínu E a minerálnych látok ako je vápnik, draslík, horčík a železo. Ich vysoký obsah vlákniny preventívne chráni hrubé črevo.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ
srdce, strva, zdravie, jedlo

Zdravý životný štýl je prevenciou ochorení srdca

21.05.2016 06:00

Srdce je jedným z najdôležitejších orgánov ľudského tela. Najlepšou prevenciou srdcovo-cievnych ochorení je zdravá životospráva.

soľ

Za množstvo soli platíme vlastným zdravím

20.05.2016 06:00

Je fakt, že bez soli by človek zomrel. V trinástom storočí bolo "biele zlato" takou vzácnosťou, že sa používalo doslova ako platidlo. Dnes však draho platíme za to, že prijímame soli priveľa. Vlastným zdravím.

biela ryža

Pozor na škrob, ktorý obsahuje inak zdravá ryža

17.05.2016 06:00

Ryža obsahuje veľké množstvo škrobu, ktoré môže zvýšiť hladinu cukru v krvi. S týmito jednoduchými trikmi docielime, že bude zdravšia.

Venezuela

Žiadna kola ani pivo. Vo Venezuele zatvárajú fabriky

24.05.2016 07:00

Venezuela od polovice januára, odkedy platí stav ekonomickej núdze, trpí nedostatkom mnohých výrobkov.

knihkupectvo, kniha

Brak v kníhkupectvách je, výskum historikov však chýba

24.05.2016 07:00

Tí, čo sa zaujímajú o históriu, nájdu v kníhkupectvách všeličo. Serióznu literatúru faktu, ale aj veľa braku a konšpiračných kníh.

ružomberok

Diaľničiari pri Ružomberku otáľajú s kobercom

24.05.2016 06:00

Opravy ciest na Slovensku stále neprebiehajú počas nocí alebo víkendov, keď je intenzita dopravy menšia. Tak tomu je najnovšie medzi Ľubochňou a Ružomberkom.

Norbert Hofer

Jobbik: Hofer nevyhral, ale voľby v Rakúsku boli aj tak historické

23.05.2016 22:44

Maďarský Jobbik s ľútosťou vzal na vedomie, že Norbert Hofer nevyhral. Populistická Alternatíva pre Nemecko ocenila množstvo hlasov, ktoré získal.