Čo zákazníci vyčítajú slovenským lekárňam? Patrí sem aj nedostatok súkromia
Na otázku, s ktorým výrokom o lekárňach sa najviac stotožňujete, najväčšia skupina opýtaných (42,4 percenta) uviedla, že lekárnik im vždy podrobne vysvetlí všetko, čo potrebujú vedieť. Naopak, nedostatok súkromia pri konzultáciách s lekárnikom vníma 23,4 percenta respondentov.
To, že je v lekárňach málo času na podrobné vysvetlenie liekov a ich účinkov, si myslí 21,5 percenta respondentov. Pätina tvrdí, že lekárnik väčšinou podáva len základné informácie, ktoré už ale ovláda alebo nájde dostupné v online priestore. O čosi menej ľudí (18,9 percenta) vníma ako problém nedostatok personálu v lekárňach a s tým spojené čakanie.
Čítajte viac Aké nosové spreje existujú a pre koho sú určené?E-recepty sú hodnotené kladne
Získané dáta tiež potvrdili, že veľká väčšina Slovákov (81 percent) oceňuje fungovanie elektronických receptov, ktoré podľa nich celý proces zjednodušujú. Viac ako desatina (12,6 percenta) hovorí, že ich vníma pozitívne, ale občas sa stretáva s problémami, napríklad s technickými ťažkosťami. Štyri percentá opýtaných hovoria, že e-recepty vnímajú neutrálne a používajú ich len preto, lebo musia. K papierovým receptom by sa najradšej vrátilo 0,4 percenta respondentov.
Výsledky tiež potvrdili, že nadpolovičná väčšina Slovákov by uvítala aj možnosť online či telefonickej konzultácie s lekárnikom pred alebo po vydaní lieku na e-recept. Naopak, osobný kontakt s lekárnikom preferuje necelá tretina (30 percent) respondentov. Prieskum sa uskutočnil od 14. do 21. októbra na vzorke 1015 respondentov starších ako 18 rokov.