Pozitívne statusy dokážu šíriť pocit šťastia

Status s pozitívnym obsahom dokáže šíriť pocit šťastia aj medzi ostatných. Vyplýva to z trojročného prieskumu, do ktorého zapojilo vyše 100 miliónov používateľov sociálnej siete Facebook.

16.03.2014 06:00
facebook, like, siete Foto:
Ilustračné foto.
debata (2)

Predmetom výskumu, ktorý trval od januára 2009 do marca 2012, sa stala viac ako miliarda anonymných statusov ľudí zo sto najľudnatejších miest v USA. Odkazy následne analyzovali prostredníctvom automatizovaného textového programu. Výsledky štúdie publikovali v magazíne Plos One.

Výskum zamerali na statusy ľudí v mestách, v ktorých pršalo, kde vedeli, že vďaka nepriaznivému počasiu narastie počet negatívnych odkazov a klesne množstvo pozitívnych. Statusy z daždivých miest potom porovnali s tými z miest, kde bolo pekne. Aby sa vyhli vplyvu danej témy, z analýzy odstránili všetky odkazy týkajúce sa počasia. Z výsledkov vyplynulo, že každý kladný status si vyslúžil 1,75 reakcií od online priateľov, zatiaľ čo každý záporne ladený okomentovalo iba 1,29 používateľov Facebooku.

Podľa vedúceho výskumu Jamesa Fowlera z univerzity v San Diegu vypovedá štúdia o tom, že ľudia dokážu ovplyvniť emócie iných aj prostredníctvom sociálnych médií. Dáta, ktoré sa im podarilo zozbierať, podľa neho tiež dokazujú, že vyjadrenia vypovedajúce o emóciách, sa rozširujú aj online. Pozitívne statusy sa dokonca šíria viac ako negatívne.

Fowler sa tiež vyjadril, že podľa neho sa emócie posúvajú ďalej prostredníctvom sociálnych médií ešte vo väčšej miere, v akej to preukázal ich výskum. V budúcnosti sa preto chcú zaoberať otázkou, ako využiť tento fakt na šírenie epidémie šťastia, čím by chceli prispieť k zlepšeniu duševného a fyzického zdravia používateľov sociálnych sietí.

Informácie pochádzajú z webstránky www.huffingtonpost.co.uk.

2 debata chyba
Viac na túto tému: #facebook #sociálna sieť #status #pocit šťastia
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy