Slnko zvyšuje chuť na sex

, 07.07.2016 06:00
dovolenka, more, leto, pláž, slnko, pierok,...
Ilustračné foto. Autor:

Viac zábavy pri športe, menej návalov hladu a - zvýšená chuť na sex. Prečo sa hormóny pri peknom počasí zbláznia a aký vplyv majú slnečné lúče na náš sexuálny apetít?

Testosterón potrebuje slnko

Slnečné svetlo stimuluje produkciu vitamínu D. Ten zas zvyšuje hladinu najdôležitejšieho mužského pohlavného hormónu, testosterónu. Teda muži, ktorí „natankujú“ veľa slnka, majú zvýšené hodnoty testosterónu, zvýšené libido a viac energie. Nedostatok testosterónu možno zvýšiť aj tým, že pri športe vsadíme na krátky intervalový tréning namiesto dlhého vytrvalostného. Okrem toho treba do jedálnička zaradiť nenasýtené mastné kyseliny (dobrým zdrojom je losos, nachádzajú sa aj v kokosovom či ľanovom oleji). Vymenované potraviny podporujú vstrebávanie vitamínov rozpustných v tukoch a dokážu nakopnúť produkciu testosterónu.

Sérotonín pre pocity šťastia

Slnečné svetlo má vplyv aj na hormón šťastia, sérotonín. Rakúsky gynekológ a odborník na výživu, Dr. Christian Matthai pre rakúsky časopis Lust aufs Leben, vysvetlil: „Keďže svetlo a slnko podporujú produkciu niektorých dôležitých látok v našom tele, na mnohých ľudí má počasie vplyv – ovplyvňuje náladu a správanie. Keď je pekne a svieti slnko, väčšina z nás má lepšiu náladu a sme aktívnejší.“ Tým pádom sa logicky zvyšuje aj chuť na sex: „Keďže slnko má vplyv na veľa látok, ktoré spolupracujú v akejsi sieťovej štruktúre, prejaví sa to pozitívne na hormonálnej rovnováhe. Teplo slnečných lúčov a s tým spojené voľnejšie oblečenie prispievajú k tomu, že páni a panie majú väčšiu chuť na sex,“ myslí si odborník.

L-Tryptofán v daždi a chlade

Menej slnečného svetla, nižší príjem vitamínu D a znížená produkcia sérotonínu sú aj preto dôvodom na depresívne naladenie v zime. Avšak aj v zlom počasí možno zvýšiť produkciu sérotonínu. Lekár Matthai odporúča výživu bohatú na L-Tryptofán: „Pri L-Tryptofáne sa jedná o aminokyselinu, akýsi predstupeň sérotonínu, ktorá sa nachádza v bielkovinách (napríklad v mäse alebo orieškoch) a má upokojujúce účinky. Z nej môže telo vytvárať sérotonín. Okrem toho by sme mali aj v pochmúrnych dňoch chodiť do prírody a hýbať sa. V žiadnom prípade sa neodporúča prejedať! Vedie to k obezite a má to negatívny vplyv na sexuálny apetít!“

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#vitamín D #testosterón #slnko #sérotonín #libido #hormóny #depresia
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk