Osobný tréner radí: Doobeda sacharidy, poobede bielkoviny

, 03.06.2015 06:00
šunka, olovrant
Olovrant by mal byť bielkovinový. Šunka so zeleninou. Autor:

Osobný tréner a športový manažér bratislavského fitnes centra Retro Sport a Wellness, Michal Simon radí ľuďom, ktorí chcú schudnúť.

Vynechávať prílohy

„Bez cvičenia to nepôjde,“ odkázal všetkým a dodal, že o strave snáď ani netreba diskutovať. Tá musí byť bezpodmienečne upravená. Cvičenie s pravidelnou zdravou stravou idú pri chudnutí ruka v ruke. Pozor si treba podľa Simona dávať hlavne na to, čo vkladáme do úst večer. „Ovsené vločky odporúčam všetkým, sú výbornou súčasťou raňajok, vedia nás naštartovať. Obsahujú sacharidy, ktoré telo potrebuje na energiu. Vo všeobecnosti by sme mali sacharidy jesť doobeda a poobede už len bielkoviny. Ryby, kuracie mäso so šalátom a vynechávať prílohy typu zemiaky a ryža,“ uviedol pre Pravda.sk.

Problém s nadváhou

Viac toho zjesť môže už človek, ktorý pravidelne športuje. „Tí ľudia sa až tak v strave kontrolovať nemusia,“ myslí si tréner. Naopak, ak si samozrejme človek, ktorý tomu pohybu veľa nedá, večer otvorí a zošrotuje dva balíky zemiakových chipsov, problém s nadváhou je na svete.

Čo na olovrant

Sacharidové raňajky a bielkovinová večera sa vymyslia ľahko, čo však jesť na olovrant? „Kvalitnú kuraciu šunku s paradajkou alebo kúsok celozrnného chlebíka s cottage syrom,“ odporúča tréner Simon. Po ruke sa oplatí mať aj proteínový nápoj alebo proteínovú tyčinku.

Neskôr sa to spomaľuje

Tým, čo majú problém s prekonávaním sa, a sú majstrami vo výhovorkách, Simon radí stanoviť si jasný cieľ, čo chceme dosiahnuť. „Za tým si treba ísť ale nekompromisne, bez výhovoriek. Pravidelná strava a pohyb,“ zhodnotil. Motiváciou pre všetkých, ktorí začínajú „z nuly“, je spočiatku markantný úbytok na váhe. Na začiatku telo spaľuje rýchlejšie, potom sa to spomaľuje.

Cvičiť pod dohľadom

Demotivujúcim momentom pre každého človeka, ktorý chudne, je, ak váha zastane a nechce sa smerom nadol pohnúť. Platí v takých chvíľach, že človek musí zo svojho stereotypu upustiť? Viac cvičiť a menej jesť? Michal Simon odpovedá: „Najvhodnejšie je, ak klient cvičí pod dohľadom osobného trénera. Ak bez neho, musí sledovať, čo sa deje, správne kombinovať cviky. Naozaj je pravda, že keď robí cvičenec dokola to isté dlhý čas, začne to strácať efekt,“ skonštatoval tréner na záver.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#cvičenie #chudnutie #ovsené vločky #šunka #olovrant #proteínový nápoj
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk