Zajedzte chrípku a prechladnutie! Toto sú tie správne potraviny

, 20.12.2016 06:00
žena, imunita, prechladnutie, chrípka, citrón...
Lepším zdrojom vitamínu C v zime je kapusta. Vedie pred pomarančom. Autor:

Aj vás už dobehla chrípka? Rýchlo posilnite svoj imunitný systém, aby vírusy nemali ďalšiu šancu. S týmito potravinami to funguje jednoducho!

Slepačia polievka – živinová bomba

Potrebujete kuracie chrbty, trocha pečienky, zopár srdiečok, soľ, korenie, cibuľu, cesnak, mrkvu, bobkový list, zázvor a kurkumu – polievku varte na miernom ohni 6–8 hodín. Kosti a chrupavky sú veľmi dôležité, rovnako ako dlhá doba varenia. Získame tým aminokyseliny a vitamíny z kostí.

Zinok posilní imunitný systém

Zinok je pri chrípke a prechladnutí účinný, dokázala to aj veľká štúdia renomovanej organizácie Cochrane Collaboration. Ako pomáha, nie je celkom jasné, ale predpokladá sa, že má na svedomí aktiváciu bielych krviniek, ktoré posilňujú imunitný systém. Najlepším zdrojom zinka sú ustrice, ale kto morské plody nemusí, neostáva mu nič iné, ako spoľahnúť sa na ovsené vločky, pšeničné otruby, oriešky alebo tekvicové semienka.

Horké látky na vykašliavanie

Receptory horkej chuti nesídlia len na jazyku, ale aj v dýchacích cestách a pľúcach. Ak sa aktivujú, tamojšie riasinky sa rozhýbu a tým umožnia vykašliavanie potenciálnych choroboplodných zárodkov a vírusov. Mobilizujú aj antibakteriálne látky a alarmujú imunitné bunky. K najlepším zdrojom patrí čakanka, rukola, karfiol, ružičkový kel, artičoky, šalvia, chmeľ a palina.

Vitamín C zachytáva voľné radikály

Čím menej sa z ich v tele nachádza, tým silnejší je náš imunitný systém. Skvelými sezónnymi dodávateľmi sú v tomto smere kapusta, kel a koreňová zelenina. Aj mandarinky a pomaranče obsahujú požehnane vitamínu C, avšak na organizmus pôsobia chladivo. V tomto ročnom období nie sú najideálnejšie, vhodnejší je potom kompót alebo ovocné pyré.

Železo prináša viac kyslíka do krvi

Tento stopový prvok je podstatný pri prenose kyslíka v tele. A čím je lepšie zásobovanie kyslíkom, tým silnejšia je imunita. Železo zo živočíšnych zdrojov je zužitkované trikrát lepšie ako z rastlinných zdrojov. Obzvlášť dobrými zdrojmi železa sú jaternice a pečeň.

Protizápalové cibuľovo-medové mlieko

Šálku mlieka priveďte do varu. Odstavte z ohňa, pridajte nakrájanú cibuľu a nechajte prikryté lúhovať 20 minút, potom oslaďte medom. Tento nápoj je dobrý pri vykašliavaní a pôsobí antibakteriálne. Alternatívou je mandľové alebo sójové mlieko.

Biela reďkovka pri potení

Potrebujeme 4–5 jarných cibuliek, 15 gramov zázvoru a bielu reďkovku – nakrájame nadrobno, posolíme, pridáme liter vody a 15 minút varíme. Polievka je vynikajúca na večeru a pomáha vypotiť sa pri prechladnutí. Zázvor stimuluje imunitný systém a v kombinácii s jarnou cibuľkou pôsobí antisepticky.

Cesnakovo-medový chlieb na zníženie teploty

Táto trochu „exotická“ kombinácia znie spočiatku čudne, ale skutočne chutí! Potrite chlieb medom, pridajte plátky z dvoch strúčikov cesnaku a posypte čerstvým tymiánom. Cesnak je prírodné antibiotikum, pôsobí antivirálne a posilňuje imunitný systém. Med je antioxidant, je antimikrobiálny a prírodné antipyretikum. Tymián posilňuje tráviaci systém a stimuluje krvný obeh.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#tymian #slepačia polievka #prechladnutie #kyslík #kašeľ #chrípka #cesnak
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk