Šesť efektívnych tipov, ako sa vyhnúť vlčiemu hladu

, 08.03.2017 06:00
obezita
Ilustračné foto. Autor:

Prenasleduje vás neustále hlad, predovšetkým na sladké, mastné a nezdravé? Je to zlé nedobré v prípade, ak si túžite udržať hmotnosť, alebo zopár kilogramov po zime zhodiť. Ponúkame šesť tipov, ako sa vlčiemu hladu vyhnúť.

Čo je vlčí hlad?

Ide o najväčšieho nepriateľa každého človeka, ktorý túži schudnúť alebo si udržať svoju hmotnosť. V týchto fázach nás doslova valcuje chuť na sladké, mastné a nezdravé jedlá. Tu je šesť tipov, ako vlčí hlad prekabátiť, vyhnúť sa mu, zbaviť sa ho.

Jesť zdravo a pravidelne

Logické: Vlčí hlad vyvoláva hlad, a preto sa mu treba vyhnúť. Najzodpovednejšie to docielime pravidelným stravovaním. Voľte jedlá, ktoré obsahujú kvalitné živiny, len tak dostane telo, čo potrebuje a ostane dlho sýte. Pomôže tiež plánovaný jedálniček, aj týmto štýlom sa možno všakovakým chúťkam vyhnúť. Dôležité je nenakupovať „s prázdnym žalúdkom“. Práve vtedy totiž vkladáme do košíka oveľa viac nezdravých potravín.

Spoľahnite sa na proteíny

Proteín zabezpečuje sýtosť na dlhý čas, takže budete menej jesť, čo je pri chudnutí mimoriadne podstatné. Podľa odborníkov by mala denná dávka bielkovín tvoriť 15 až 20 percent stravy, čo je asi 0,8 gramov na kilogram telesnej hmotnosti. Istá štúdia s dospievajúcimi ukázala, že bielkovinovými raňajkami možno vlčiemu hladu účinne predísť.

Špenát potláča chuť do jedla

Špenát pomáha pri chudnutí, pretože obsahuje tylakoid, látku, ktorá tlmí vlčí hlad. Vedci skúmali, aký vplyv má špenát na apetít a vlčí hlad. A skutočne má, znižuje chuť na čokoládu a sladkosti až o 95 percent.

Voda zasýti

Aj voda je skutočný pomocník, keď nás prepadne vlčí hlad, pretože často si hlad zamieňame za smäd. Takže ak vás prepadne vlčí hlad, siahnite po poháre vody a nie po sladkostiach. Pocit hladu sa vyparí. Štúdie podložili, že piť vodu pred obedom môže pomôcť stlmiť chuť do jedla a schudnúť. Odporúča sa denne prijať 2,7 litra tekutín. 1,5 litra by mali tvoriť nápoje, zbytok strava.

Eliminovať stres

Aj stres je veľkým nepriateľom „zhadzovania“, a kamarátom obezity, pretože práve v dôsledku stresu často dochádza k vlčiemu hladu. Dôverne ho poznajú najmä ženy. Štúdie potvrdili, že vystresované ženy prijmú oveľa viac kalórií a častejšie sa pasujú s vlčím hladom, ako tie, ktoré stres takmer nepoznajú. Hovorí sa, že zo stresu sa priberá – pretože zvyšuje hladinu kortizolu v krvi. Tento hormón môže – obzvlášť v brušnej oblasti, viesť k prírastku telesnej hmotnosti. Snažte sa o viac pokoja v živote, relaxujte, športujte, veľa spite. U osôb, ktoré málo spávajú, je riziko obezity až o 55 percent vyššie ako u tých, čo spia dostatočne veľa.

Jedzte sústredene

Berte stravovanie vážne a venujte mu pozornosť, ktorú si zaslúži. Ak je to možné, nesústreďte sa na nič iné – nehrajte sa počas obeda či večere s mobilom, nepozerajte televízor, vykonávajte len jednu činnosť. Len keď sa totiž sústredíte na jedlo, môžete vnímať, čo vaše telo skutočne potrebuje. Až vtedy cítite, aký veľký je váš hlad, volá sa to intuitívne stravovanie.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#bielkoviny #hlad #kortizol #obezita #schudnúť #sladkosti #spánok #stres
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk