Ovocie sa jesť oplatí. Tieto druhy obsahujú veľmi málo cukru

, 15.04.2019 06:00
maliny, bobuľové ovocie
Malé bobule posilňujú imunitný systém a stimulujú metabolizmus. Autor:

Ovocie je vo všeobecnosti zdravé, mnohé sorty však obsahujú "krásne" množstvo ovocného cukru. Tieto druhy ho však obsahujú menej a možno ich preto konzumovať bez výčitiek svedomia.

Jahody

Sladké jahody obsahujú šesť gramov sacharidov na 100 gramov. Okrem vlákniny, vďaka ktorej zasýtia na dlhý čas, obsahujú aj železo, vápnik a extraporciu vitamínu C. Majú 32 kilokalórií na 100 gramov.

Maliny

Pozostávajú z 85 percent vody. Dužina je bohatá na vitamíny (B1, B2, B6, vitamín C a vitamín E) a minerály (železo, draslík, vápnik, horčík…). Malé bobule posilňujú imunitný systém a stimulujú metabolizmus. Keďže obsahujú len 4,8 gramov sacharidov na 100 gramov, sú mimoriadne zdravým olovrantom. Majú 34 kilokalórií na 100 gramov.

Černice

V závislosti od stupňa zrelosti môžu mať kyslú alebo naopak veľmi sladkú chuť. Tmavé bobule obsahujú asi tri gramy ovocného cukru na 100 gramov. Okrem vlákniny sú černice bohaté na vitamín C, B1 a K. Majú 43 kilokalórií na 100 gramov.

Čučoriedky

Sú miestnym superfoodom. Obsahujú polyfenoly, ktoré majú pozitívny vplyv na spaľovanie tukov a cukrov. So šiestimi gramami cukru na 100 gramov majú síce dvakrát toľko ovocného cukru ako černice, stále však patria k nízkosachari­dovým. Nálepku „anti-agigng food“ dostali vďaka vysokému podielu antioxidantov. Obsahujú tiež anokyaníny, ktoré môžu pomôcť znížiť hladinu cholesterolu. Majú 42 kilokalórií na 100 gramov.

Papája

Toto exotické ovocie je bohaté na kyselinu listovú, draslík, vitamín C, vápnik a horčík. Na 100 gramov má sedem gramov sacharidov, hovoriac o ovocnom cukre. Papája by mala byť žlto-červená. Má 39 kilokalórií na 100 gramov.

Vodový melón

Je nielen zdravý, ale aj uhasí smäd. Ako už napovedá jeho názov, pozostáva až z 95 percent vody. V dužine sa nachádza vitamín A, C a železo. Má 30 kilokalórií na 100 gramov.

Medový melón

V porovnaní s vodovým melónom obsahuje viac ovocného cukru. S podobne vysokým obsahom vody, cca. 85 percent, sa zaradil k druhom, ktoré zodpovedne uhasia smäd a sú úžasným občerstvením počas horúcich letných dní. Má 50 kilokalórií na 100 gramov.

Avokádo

Prekvapivo nie je zeleninou, patrí do skupiny ovocie. Obsahuje najmenej cukru z celého uvedeného zoznamu, a navyše je bohaté na zdravé nenasýtené mastné kyseliny. Môže sa pýšiť veľkým množstvom vitamínov, obsahuje tiež betakarotén a biotín. Má 160 kilokalórií na 100 gramov.

VIDEO: Zdravá desiata? Tieto recepty budú zaručene chutiť

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#vláknina #vitamín C #ovocný cukor #maliny #imunitný systém
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk