Prehľad potravín, ktoré nadúvajú

, 30.04.2019 06:00
fazuľa, cícer, šošovica, strukoviny
Strukoviny - snáď najznámejšie "nafukovače". Autor:

Ak patríte k ľuďom, ktorí sú náchylní na nadúvanie, mali by ste sa vyhýbať potravinám, ktoré nafukujú, možno to bude vyžadovať úpravu jedálnička.

Potraviny, ktoré nafukujú

Najčastejšou príčinou nadúvania sú potraviny, ktoré podporujú trávenie a spôsobujú silné pohyby čriev. Toto je zoznam potravín, ktorým by ste sa radšej mali vyhýbať. Pozorujte, ktoré potraviny vám spôsobujú najväčšie ťažkosti, pretože veľa potravín, ktoré nafukujú, sú zároveň veľmi zdravé, takže vychádzajte z tohto princípu: Vylúčte tie, ktoré znášate najhoršie.

Plnotučné mlieko
Mlieko a mliečne výrobky nafukujú, ak to s nimi preháňate. Ak navyše pozorujete ďalšie ťažkosti ako sú nevoľnosť a brušné kŕče, môžete trpieť laktózovou intoleranciou.

Kysnuté cesto
Môže nadúvať, pretože droždie kvasí v čreve a môže vytvárať plyny.

Rýchle občerstvenie
Burger s hranolčekmi z času na čas, to je ešte v poriadku… Žiaľ, pre vysoký obsah tuku sa nezdravý fast food rýchlo zaradil medzi potraviny, ktoré nafukujú.

Strukoviny
To, že strukoviny nafukujú, nie je žiadna novinka, najznámejším predstaviteľom tejto skupiny je fazuľa. O nič lepšie však na tom nie je ani hrášok či šošovica. Sú veľmi zdravé, obsahujú veľa bielkovín a železa, takže ak vám nespôsobujú veľké problémy, konzumujte ich naďalej.

Bobuľové ovocie
Predovšetkým bobule, ktoré ešte nie sú celkom zrelé, postarajú sa o nadúvanie, pretože zaťažia trávenie.

Olivy
Surové olivy vo veľkých množstvách môžu spôsobiť nadúvanie, opatrnosť je na mieste.

Kel
Je veľmi zdravý, žiaľ, ťažko stráviteľný.

Kyslá kapusta
Je neskutočne zdravá zelenina, pretože obsahuje veľa kyseliny listovej, dôležitých vitamínov a minerálov, avšak mnohých z nej nadúva. Pomáha pridať počas varenia rascu alebo kôpor.

Pečené vajcia
Vajcia obsahujú síru, ktorá v čreve vytvára plyny, takže prsty preč od mastných vaječných pečených jedál. Vajíčko uvarené namäkko je menej problematické.

Müsli
Raňajky s ovsenými vločkami sa považujú za jednu z najzdravších ciest, ako začať deň, avšak balastné látky, ktoré obsahujú, spôsobujú tvorbu plynov v čreve. Mali by ste veľa piť a možno nejesť ovsené vločky každé ráno.

Čerstvý celozrnný chlieb
Vláknina je zdravá pre telo, ale spôsobuje nepríjemný zápach vetrov, a preto sa celozrnný chlieb zaradil do zoznamu potravín, ktoré nafukujú.

Pivo
Predovšetkým tmavé druhy môžu posilniť nadúvanie. Sú za to zodpovedné jačmeň a kvasnice, môžu dokonca spôsobiť aj hnačku.

Potraviny, ktoré nenafukujú

Možno sa po tomto uvedenom zozname pýtate, čo vlastne môžete jesť? Je to individuálne, každý má iné črevo a preto sa pozorujte, čo znášate dobre, lepšie, horšie a najhoršie. Nasledujúci zoznam uvádza potraviny, ktoré nenafukujú, veľa však závisí od prípravy a skonzumovaného množstva.

Chudé mäso
Varená klobása
Nízkotučné syry
Starší upečený chlieb
Koláče z tvarohovo-olejového cesta a jednoduché sušienky
Ryža, cestoviny, krupica
Zemiaky
Cuketa, mrkva a paradajky
Čerstvé bylinky
Banány, jablká a hrušky
Lekvár a med

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#trávenie #vláknina #síra #strukoviny #črevo #nadúvanie
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku