VIDEO: Nie je orech ako orech. Radšej vlašský ako mandle. Ako je to s tukmi v nich?

, , 08.06.2019 12:00

Orechy sú zdrojom tukov, vlákniny či bielkovín. Takisto obsahujú množstvo vitamínov a minerálov vrátane horčíka a vitamínu E. Obsah tuku v orechoch pozostáva z omega 6 a omega 3 mastných kyselín, ale obsahujú aj nasýtené tuky.

VIDEO: Ktoré orechy sú pre telo najzdravšie? Ako je to s priberaním a tukmi v orechoch? Koľko ich jesť za deň? Pozrite si video TV Pravda.

Orechy bránia vzniku rôznych chronických ochorení, môžu znížiť riziko vysokého krvného tlaku, hladiny cholesterolu, upravujú množstvo cukru v krvi a znižujú riziko výskytu rakoviny.

„Omega 3 mastné kyseliny patria medzi zdravé a telu prospešné. Omega 6 mastné kyseliny nie sú nebezpečné, ale vedia byť zápalové. Zápaly sú v dnešnej dobe rozšíreným problémom,“ ozrejmila Petra Kopecká, odborníčka na výživu.

Horšími orechmi z hľadiska pomeru mastných kyselín sú mandle Tie obsahujú vyššie množstvo omega 6 mastných kyselín. „Pri konzumácii mandlí je dobré doplniť jedálny lístok o chia semienka či ľanové semienka, aby bol pomer vyrovnaný,“ vysvetľuje.

Odporúčaná denná dávka orechov sa meria v jednej hrsti. Napríklad 24 ks mandlí, 18 ks kešu, 15 ks pekanových orechov alebo 8 ks para orechov. Ideálne množstvo je približne 50 gramov.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#zdravie #výživa pre mozog #orechy
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk