Zdravá škorica! Je viac ako len súčasť vianočných dobrôt

, 03.12.2019 06:00
škorica
Štúdie ukázali, že denná konzumácia škoricového prášku znižuje bolestivosť svalov.

Škoricu si veľa ľudí spája najmä s časom vianočným, s vareným vínom a sušienkami. A pritom je veľa dôvodov, prečo si ju vychutnávať po celý rok, napríklad ňou nahradiť cukor do kávy.

Škorica podporuje zdravie tela a ducha a dokonca aj chudnutie. Siahnuť po nej sa oplatí aj v prípade, že hľadáte tipy proti svalovej horúčke.

Anti-aging s množstvom antioxidantov

Škorica je lídrom medzi koreninami, ak by sme ich chceli zoradiť podľa obsahu antioxidantov. Tieto viažu voľné radikály, ktoré môžu byť spôsobené napríklad stresom a viesť k rakovine. Škorica prispieva k tomu, aby ostalo telo zdravé.

Fit so škoricou

Zo škorice profituje aj mozog. Jedným z jej účinkov, ktorý prednedávnom objavili vedci, je podpora pri učení a zapamätávaní. Zistili dokonca pozitívny efekt pri Alzheimerovej chorobe. Preto sa určite oplatí ochutiť si kávu škoricou práve pred veľkými skúškami a úlohami. S trochou šťastia vám tiež zlepší náladu. Škoricu pritom nemusíte jesť, stačí si k nej privoňať, mala by odohnať pochmúrne myšlienky.

Podporuje chuť do jedla a chudnutie

Škorica podporuje chuť do jedla a črevnú aktivitu, čím uľahčuje trávenie. Tento účinok však nemá negatívny vplyv na váhu. Naopak, znížením hladiny cukru v krvi podporuje spaľovanie tukov.

Škorica po športe – tipy na boľavé svaly

Radi športujete, no niekedy to preženiete? Oplatí sa pravidelne konzumovať škoricu. Štúdie ukázali, že denná konzumácia škoricového prášku znižuje bolestivosť svalov. Obzvlášť prínosné je potieranie škoricovým olejom. Masáž týmto olejom má pozitívny vplyv na krvný obeh. Zmiešajte sedem kvapiek čistého škoricového oleja s 50 ml základného oleja lisovaného za studena, napríklad jojobového.

Veľa škorice škodí

Pravidelná konzumácia škorice síce pomáha, no netreba to preháňať. Najmä lacná škorica totiž obsahuje veľa kumarínu. Môže spôsobiť závraty a bolesti hlavy, vo vysokých dávkach dokonca viesť k ochrnutiu a zástave dýchania. Odporúčanou dávkou je 0,1 mg na kilogram telesnej hmotnosti. Pre dospelého človeka to znamená neprekročiť denne dávku polovica čajovej lyžičky. Mimochodom, menej kumarínu obsahuje ceylónska škorica.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#spaľovanie tukov #škorica #kumarín
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku