Od jet lagu po trávenie: Ktorým nápojom sa na dovolenke vyhnúť?

, 22.07.2019 06:00
lietadlo, let, lietanie, doprava, pasažierka,...
Pomáha piť dostatočne veľa minerálnej vody, jet lag vďaka tomu ľahšie prežijeme... Autor:

Ak budete dostatočne veľa piť, zabránite nepríjemným probémom pri cestovaní, ako je napríklad jet lag - tzv. pásmová choroba. Vyhnúť by ste sa mali aj kockám ľadu - ak nechcete zvyšok dovolenky stráviť na záchode...

Táto situácia je známa mnohým dovolenkárom: Pohodový horúci deň, smäd je stále väčší a chladený nápoj s kockami ľadu vyzerá príliš lákavo na to, aby sme ho nevypili. Veď čo sa môže stať? Na túto otázku dostaneme odpoveď hneď, ako začneme v panike hľadať toaletu – a v najhoršom prípade si už dovolenku až do konca neužijeme. Pretože kocky ľadu sa vyrábajú napríklad z vody z vodovodu, ktorá nie je pre všetkých ľahko stráviteľná… Mimochodom, platí to aj pre potraviny, napríklad šalát – tiež sa zvyčajne oplachuje vodou z vodovodu a kto má citlivý tráviaci trakt, mal by svoje objednávky obmedziť radšej na varené jedlá.

Pitný režim v deň odletu

Obzvlášť málo pijeme v deň odletu. Kým dospelí by mali počas normálneho dňa vypiť aspoň 1,5 litra vody denne, počas cestovania by to malo byť o čosi viac – predovšetkým potom, keď sa už dostanete do lietadla, práve pre vlhkosť vzduchu. Počas 10-hodinového letu stratia ženy až 1,6 litra vody a muži až 2 litre – to je dostatočný dôvod, prečo venovať pozornosť hydratácii nad oblakmi.

Voda proti jet lagu

Ak trávite radi dovolenku v inom časovom pásme, poznáte otravný jet lag – v noci sa prevaľujete v posteli a cez deň ste vyčerpaní a zbití. Mnohí nevedia, že pomáha piť dostatočne veľa minerálnej vody, jet lag vďaka tomu ľahšie prežijeme, pretože je v podstate dôsledkom dehydratácie. Neskôr sa odporúča zistiť, či možno piť v danej destinácii vodu z vodovodu. V mnohých krajinách sa to neodporúča a dokonca je vhodné čistiť si zuby prevarenou vodou.

Ideálne na uhasenie smädu pri športe

Na dovolenke sa aj najväčší lenivci dajú prehovoriť na nejakú tú aktivitu – jazda na bicykli, horolezectvo, turistika… Pri miernej telesnej záťaži sa očakáva strata potu od jedného litra za hodinu, kto sa počas horúceho dňa chystá na cestný bicykel, musí rátať až s troma litrami na hodinu. V takýchto prípadoch treba samozrejme viac piť, inak hrozia vo večerných hodinách na hoteli bolesti hlavy a pocit únavy.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#dovolenka #pitný režim #trávenie #jet lag #kocky ľadu
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku