Riaditeľ online lekárne: Najvyhľadávanejší produkt, čo nemáme, bol ivermektín

Pandémia výraznou mierou ovplyvňuje aj spotrebu liekov a výživových doplnkov. Pilulka.sk zaznamenala medziročný nárast tržieb o 30 %, pričom rast doslova kopíroval vývoj pandémie. Výrazne zmenil dopyt spotrebiteľov, bestsellermi sa stali vitamíny C, D, ale aj zinok. Dopyt počas pandémie výrazne ovplyvňovali informácie z médií a sociálnych sietí.

29.09.2021 12:00
ivermektin, covid-19
Ivermektín bol jednoznačne a s obrovským náskokom najvyhľadávanejším produktom, ktorý v ponuke nemáme, tvrdí riaditeľ Pilulka.sk.
debata (10)

Pandémia zvýšila dopyt Slovákov najmä po liekoch a výživových doplnkoch. Ochranné pomôcky sa stali stabilnou súčasťou sortimentu. Najviac narástol v roku 2020 dopyt po vitamíne D (medziročne o 541 %), zinku (medziročne o 438 %) a vitamíne C (medziročne o 377 %). Doplnky vzrástli medziročne o 82 % a voľnopredajné lieky o 32 %. Medziročne vzrástol o 24 % aj predaj homeopatík.

„Rast a pokles obratov prakticky kopíroval vlny pandémie a tento trend vidíme aj teraz. V marci 2020 sa obrat oproti februáru takmer zdvojnásobil a rovnako vysoký obrat sme zaznamenali aj v mesiacoch október, november a december,“ približuje riaditeľ Pilulka.sk Ľuboš Baran. „Rast pokračoval aj začiatkom roka 2021, pričom kulminoval v marci. Oproti marcu 2020 sme však v marci 2021 zaznamenali nárast tržieb o ďalších 25 %. V mesiacoch máj, jún a júl sa tržby vrátili na hodnoty spred roka, no v auguste sa už v tržbách prejavila začínajúca tretia vlna. Medziročné tržby vzrástli v auguste o takmer 45 %, čo je dôkaz, že ľudia pandémiu rozhodne nepodceňujú,“ hodnotí Ľuboš Baran.

Podľa Ľuboša Barana výrazne stúpol aj počet impulzívnych nákupov na základe podnetov z externého prostredia. Ľudia reagovali na vyhlásenia politikov, ale aj doktorov, či známych a menej známych osôb, ktoré odzneli v médiách, alebo sa virálne šírili na internete. „Ľudia si často neoverujú informácie, čo spôsobuje aj komplikácie. Keď vláda oznámila zníženie DPH na respirátory, hneď na druhý deň nás zaplavili otázky zákazníkov, prečo sme DPH nepremietli do cien. Zákon pritom ešte nebol v platnosti,“ spomína.

„Rovnako sme pocítili aj ošiaľ okolo ivermektínu, ktorý bol jednoznačne a s obrovským náskokom najvyhľadávanejším produktom, ktorý v ponuke nemáme. Dokonca aj za ostatné tri mesiace, kedy sme na Slovensku nemali vlnu pandémie, vyhľadalo na našom webe ivermektín 3-krát viac zákazníkov ako druhý najvyhľadávanejší produkt, ktorý v ponuke nemáme,“ komentuje Ľuboš Baran.

© Autorské práva vyhradené

10 debata chyba
Viac na túto tému: #lieky #pilulka #výživové doplnky #pandémia #spotreba liekov