Pokračovanie článku: Ktoré potraviny nesmú chýbať v jedálnom lístku diabetika? Tu je zoznam

Potraviny s nižším glykemickým indexom (GI)

  • uľahčujú kontrolu glykémií po jedle; obvykle obsahujú menej tukov; poskytujú trvalejší pocit zasýtenia; majú nižšiu energetickú hodnotu; pomáhajú pri redukčných programoch; pomáhajú ako prevencia pri kardiovaskulárnych ochorení

Prečo je potrebné konzumovať potraviny s nízkym a nižším GI?

  • aby sa dosiahla lepšia odpoveď jedla na glykémiu
  • kladú menšie nároky na inzulín
  • aby sa predĺžil pocit nasýtenia a znížil pocit hladu
  • aby sa znížil príjem tukov, lebo práve tieto potraviny majú minimálny obsah tukov – aj preto sú vhodné pri redukčných programoch
  • patria do skupiny potravín, ktoré pôsobia ako prevencia pred chorobami srdca a ciev
  • zvyšujú fyzickú a psychickú výkonnosť

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #sacharidy #diabetes #cukrovka #jedálny lístok #diabetik #sacharidové jednotky
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy