Pokračovanie článku: Ktoré potraviny nesmú chýbať v jedálnom lístku diabetika? Tu je zoznam

Čo vplýva na vyšší glykemický index?

  • kuchynská úprava potraviny: zemiaky varené vo vode (87 %), zemiaky pripravené v pare (65 %), zemiaky varené v šupke (50 %), surová mrkva (35 %), varená mrkva (49 %)
  • prítomnosť ďalších živín (bielkovín a tukov): plnotučné mlieko má nižší GI ako odtučnené mlieko, vlašské orechy (15 %) majú najvyšší obsah tuku na 1 SJ, arašidy (20 %) majú stredne vysoký obsah tukov na 1 SJ, orechy kešu (22 %) – z orechov majú najnižší obsah bielkovín a tukov v množstve zodpovedajúcom 1 SJ
  • obsah potravinovej vlákniny: múka má v priemere 70 % GI, múka z pohánky (50 %),
  • individuálny metabolizmus človeka
  • veľkosť porcie (prebytok energie získanej z jedla sa ukladá do tukových zásob)
  • denný čas, keď sa dávka sacharidovej potraviny prijme a strávi
  • kyslosť potravín alebo prídavok k hlavnej sacharidovej potravine (citrón alebo ocot) spomaľuje trávenie

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #sacharidy #diabetes #cukrovka #jedálny lístok #diabetik #sacharidové jednotky
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy