Triky proti bolestiam chrbta

Pozor na bolesť chrbta. Ak už nezaberajú bežné lieky, je najvyšší čas navštíviť lekára. Tu je pár tipov, ako bolestiam predchádzať.

03.09.2012 06:00
liek, tabletka, pilulka Foto:
Ilustračné foto.
  • Posilňujte brušné svaly. Svojmu chrbtu najviac pomôžete posilňovaním brušných svalov. Práve tie totiž držia panvový pletenec a dokážu poskytnúť aj podporu chrbtu.
  • Hýbte sa. Sedíte celú pracovnú dobu nad klávesnicou alebo ste zohnutí nad stolom? Každých dvadsať minút až polhodinu by ste sa mali zdvihnúť a prejsť sa. Odborníci tvrdia, že stačí len niekoľko krokov a chrbtica sa zmenou polohy uvoľní.
  • Sadnite si na fitloptu. Na lopte je takmer nemožné sedieť v zlej pozícii.
  • Plávajte. Jedným z najlepších športov je plávanie. Vo vode sa odľahčuje záťaž, ktorú musí chrbát niesť každý deň. Pri plávaní je navyše minimálne riziko zranenia svalov. Ideálne je aj veslovanie.
  • Vyhoďte tvrdú posteľ. Tvrdá posteľ nepodporuje prirodzené zakrivenie chrbtice a tá sa potom deformuje. Pozor aj na príliš mäkké matrace, tie tiež spôsobujú problémy.
  • Sledujte si váhu. Chrbtica je konštruovaná tak, aby uniesla normálnu váhu.
  • Nebehajte po tvrdom povrchu. Napriek tomu, že beh je zdravý a prospieva, ak beháte po tvrdom povrchu, priveľmi zaťažujete chrbticu. Otrasy sa prenášajú z členkov do kolien, bokov a spodnej časti chrbtice.
  • Postoj je základ. Všetci, ktorí nosia tašky či kufríky, by mali striedať strany.
  • Zapojte kolená. Pri dvíhaní ťažkých bremien sa najprv zohnite v kolenách a potom náklad zdvihnite. Nedvíhajte ho v predklone s narovnanými kolenami, ubližujete tým chrbtici.
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
debata chyba