Všeobecný lekár do 30 minút, špecialista do 48 hodín vrátane e-receptu. Poistenci tejto poisťovne budú mať novú službu za dotovanú cenu

Telemedicína má obrovský potenciál a vidia, že značná časť poistencov využíva rôzne služby, ktoré im zjednodušujú prístup k zdravotnej starostlivosti. Preto do portfólia telemedicínskych riešení od septembra v tejto zdravotnej poisťovni zaradili ďalšie.

12.09.2024 14:00
dovera telemedicina Foto:
Takmer 60 percent opýtaných na Slovensku dôveruje telemedicínskym službám.
debata (1)

"Spojenie s lekárom na diaľku prostredníctvom aplikácie MEDDI je overené skúsenosťami nielen z Českej republiky a zo Slovenska, ale aj z Maďarska a Latinskej Ameriky. Aplikácia umožní poistencom Dôvery cez hovor alebo videohovor spojenie so všeobecným lekárom do 30 minút alebo spojenie s odborným lekárom do 48 hodín,“ oznámil dnes Marián Faktor, člen predstavenstva zdravotnej poisťovne (ZP) Dôvera.

Česko-slovenská spoločnosť MEDDI spolupracuje s viac ako 5 500 lekármi v Českej republike a so stovkami lekárov na Slovensku. V súčasnosti má jej aplikáciu k dispozícii v oboch krajinách viac ako päť miliónov obyvateľov. Už v minulom roku patrilo medzi jej klientov vyše 100-tisíc ľudí zo Slovenska. V spolupráci so ZP Dôvera prichádza táto spoločnosť so službou, ktorá umožňuje telemedicínsku konzultáciu zdravotného stavu so všeobecným lekárom a 13 rôznymi odbornosťami (špecialistami), pričom prvých 3500 poistencov Dôvery má túto službu MEDDI elite alebo MEDDI family za 4,90 eura mesačne a ostatní poistenci Dôvery za 8,90 eura mesačne. Bližšie o tom hovorí Jiří Pecina, zakladateľ a riaditeľ spoločnosti MEDDI hub, a.s., v nasledujúcom videu. Služba funguje 24 hodín denne 7 dní v týždni.

Aký je postup, ak chcete využívať novú telemedicínsku službu MEDDIapp, ktorá vás spojí s lekárom
Video
Bližšie o tom hovorí Jiří Pecina, zakladateľ a riaditeľ spoločnosti MEDDI hub, a.s., v nasledujúcom videu. / Zdroj: TV Pravda

V auguste 2023 získala aplikácia MEDDI potvrdenie, že spĺňa požiadavky Národného centra zdravotníckych informácií (NCZI). Konzultujúci lekár na linke identifikuje pacienta na základe jeho rodného čísla a v prípade potreby mu bude môcť takto vystaviť aj e-recept, pričom nemusí byť jeho všeobecným lekárom ani špecialistom, ku ktorému pacient oficiálne patrí podľa spádovej oblasti. Pilotná fáza tohto projektu sa rozbehla minulý týždeň.

Zľava: Marián Faktor, člen predstavenstva ZP... Foto: Ľuboš Pilc
Marian Faktor Dôvera Jiří Pecina Zľava: Marián Faktor, člen predstavenstva ZP Dôvera a Jiří Pecina, riaditeľ spoločnosti MEDDI hub, a.s.

„Máme skúsenosť, že 13 spomínaných špecializácií pokrýva 99 % problémov, s ktorými pacienti prichádzajú a viac ako 30 % takto konzultovaných problémov sa dá vyriešiť na diaľku,“ tvrdí Pecina. „Lekári majú v rámci tejto služby prístup ku zdravotným dátam pacienta. Slovensko je v tomto fenomén, pretože priemerne tu pacient potrebuje 11 konzultácií s lekárom ročne, pričom priemer v EÚ je päť. Vieme, že je veľmi ťažké motivovať mladých lekárov, aby išli pracovať napríklad na vidiek, nesmierne málo lekárov je napríklad v okolí Tatier a podobne. My oslovujeme okrem iných napríklad aj lekárky na materskej dovolenke, ktorým telemedicína takto umožňuje ostať v kontakte s lekárskou praxou. Samozejme, táto služba nenahrádza lekárske vyšetrenie, v mnohých prípadoch však dokáže odľahčiť lekárom na pohotovostiach, pretože časť pacientov sa podarí vyriešiť na diaľku,“ dodal Jiří Pecina. Tvrdí, že táto služba pre nich nie je zisková, cena je momentálne nastavená bezkonkurenčne, ale chcú takto dokázať, že systém bude funkčný a dokáže zvládnuť veľké množstvo pacientov. "V Juhočeskom kraji, kde je situácia s dostupnosťou lekárov ešte horšia ako na Slovensku, sme zaviedli aplikáciu Pohotovosť a za jediný deň sa do nej zaregistrovalo 15-tisíc ľudí,“ podotkol.

Viac info o službe Lekár na diaľku TU .

Služby spoločnosti MEDDI využíva pre svojich zamestnancov takmer 150 spoločností a firiem. Okrem Českej republiky a Slovenska funguje aj v šiestich krajinách Latinskej Ameriky a tiež v Maďarsku. V súčasnosti prebieha expanzia do ďalších európskych krajín a Ázie.

Spoločnosť MEDDI je oficiálnym partnerom Masarykovho onkologického ústavu pre telemedicínu v Brne a tiež odborným partnerom pre prípravu a výučbu predmetu Využitie telemedicíny v praxi s dôrazom na prácu v aplikácii MEDDI na Lekárskej fakulte Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach a na 1. lekárskej fakulte Karlovej univerzity.

„Chýbajúce povedomie o telemedicínskych službách bráni lepšie využívať ich potenciál, ktorý je na Slovensku obrovský. Dobrou správou je, že takmer 60 percent opýtaných v našom prieskume dôveruje telemedicínskym službám, a to je ďalší predpoklad, aby sa telemedicína uchytila v praxi. Naopak, smutnou správou je, že len menej ako jedna tretina obyvateľov Slovenska mala praktickú skúsenosť s telemedicínskymi službami,“ povedal Marian Faktor, člen predstavenstva zdravotnej poisťovne Dôvera, ktorý v nej zároveň riadi úsek vzťahov s poskytovateľmi zdravotnej starostlivosti.

Faktory, ktoré najviac motivujú k využívaniu telemedicínskych služieb sú úspora času, pohodlie domova a kratšie čakacie lehoty. Opýtaní by najčastejšie cez telefón alebo videohovor preferovali spojenie so všeobecným lekárom či psychiatrom. Až 90,5 percenta opýtaných očakáva plnú úhradu telemedicínskych služieb z verejného zdravotného poistenia.

Aktuálna ponuka telemedicínskych služieb pre poistencov Dôvery

Linka pre zdravie

Je určená pre všetkých poistencov Dôvery starších ako 18 rokov. Na linke ponúkajú poradenstvo edukátorky v oblasti cukrovky, hypertenzie, nadváhy a obezity či srdcového zlyhávania. Poistenec sa s nimi spojí telefonicky a preukáže sa údajmi z preukazu poistenca. Linka je bezplatná a funguje počas pracovného týždňa podľa harmonogramu uvedeného na webe Dôvery.

Samodiagnostický nástroj

Samodiagnostický nástroj od spoločnosti Infermedica je súčasťou mobilnej aplikácie Dôvera. Využiť sa dá aj cez webovú stránku Dôvery. Využiť ho môžu deti a dospelí. Používateľ vyplní dotazník a odpovie na otázky o príznakoch, ktoré pociťuje. Nástroj mu na základe údajov zobrazí možné problémy, diagnózy a odporúčania, ako ich riešiť. Služba je bezplatná.

Samodiagnostický nástroj pre duševné zdravie

Samodiagnostický nástroj od spoločnosti Infermedica je súčasťou mobilnej aplikácie Dôvera. Poistenec starší ako 18 rokov vyplní dotazník a odpovie na otázky o príznakoch, ktoré pociťuje. Nástroj mu na základe údajov zobrazí možné problémy, diagnózy a odporúčania, ako ich riešiť. Služba je bezplatná.

Kožné vyšetrenie online – AIP Derm

Každý poistenec má nárok na tri bezplatné online kožné vyšetrenia za rok. Poistenec odfotí svoj kožný problém a fotku pošle spolu s vyplnenými otázkami o zdravotnom stave lekárovi cez stránku AIP Derm. Kožný lekár posúdi zdravotný problém do troch pracovných dní. Správu od lekára poistenec nájde v apke AIP Derm. Lekár môže v prípade potreby vypísať e-recept alebo odporučiť osobnú návštevu lekára. Dôvera dokáže následne pomôcť s objednaním na vyšetrenie u niektorého z dermatológov.

Aplikácia VOS

Mobilná aplikácia VOS môže pomôcť v náročných životných situáciách, no môže byť aj sprievodcom na ceste k osobnostnému rastu. Rozšírenú verziu aplikácie majú poistenci Dôvery bezplatne. Je určená pre všetkých, ktorí majú viac ako 15 rokov a chcú sa aktívne venovať svojmu duševnému zdraviu. Aplikácia VOS vo verzii Premium obsahuje inovatívne a vedecky overené nástroje na podporu duševného zdravia podľa individuálnych potrieb používateľa.

Online konzultácie s psychológmi

Poistencom, ktorí sa potrebujú poradiť v oblasti práce, štúdia či zdravého životného štýlu, môže pomôcť rozhovor s psychológom. Online konzultácie môžu byť dobrou voľbou v prípade, že poistenci uprednostňujú pohodlie a bezpečie domova, nemajú dostatok času alebo sa nevedia dostať k psychológovi. Poistenci Dôvery môžu využiť online konzultáciu so zľavou u partnerov Dôvery, a to Hedepy alebo ksebe, a to tak, že využijú tri zľavové kupóny dohromady v hodnote 60 eur. Hodnota jedného zľavového kupónu je 20 eur.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Dôvera #zdravotná poisťovňa #mobilná aplikácia #telemedicína