Osobný tréner Michal Simon: Na bosu sa postaví každý

, 20.04.2015 06:00
bosu
Na bosu si precvičíte celé telo. Pomôcka sa dá aj obracať. Autor:

Osobný tréner a športový manažér bratislavského fitnes centra Retro Sport a Wellness, Michal Simon, vedie skupinové cvičenia na bosu loptách už päť rokov.

Táto pomôcka ho zaujala ešte v čase, keď aktívne hrával ľadový hokej a ešte jej v komerčných fitnesscentrách nebolo. Hokejisti sa na nej už zatiaľ učili cvičiť. „Veľké skúsenosti som získal od našich profesionálnych trénerov, ktorí trénovali hokejovú reprezentáciu a čerpal som z nich aj neskôr, keď som začal cvičiť pre laickú verejnosť,“ povedal Simon pre Pravda.sk.

Na bosu sa postaví každý

Na otázku, či je ťažšie cvičiť na fitlopte, alebo na „polovičnej“ bosu lopte, Simon odpovedal: „Je to úplne iné cvičenie. Na fitloptách nemáme balans, samozrejme, bosu lopta je o balanse, o budovaní vnútorného stabilizačného svalstva. Ale je tam širší záber cvikov, ktoré sa s neprofesionálnymi športovcami dajú cvičiť.“ Cvičenia na bosu sú pestrejšie a možno ich sťažiť – podľa schopnosti cvičencov. „Osobný tréner to musí na hodine vyhodnotiť, zaujať k tomu osobný prístup, pretože na bosu loptu sa môže postaviť každý, kto do fitka príde – či už cvičil alebo necvičil, či je športovec alebo amatér. Na fitloptu sa nepostaví každý, kým na bosu áno.“

Cvičiť sa dá z oboch strán.
Cvičiť sa dá z oboch strán. Autor: SHUTTERSTOCK

Cvičenie na oboch stranách

To by bola nuda, keby sa na cvičenie používala len jedna strana bosu. Cvičenie z jednej strany je ťažšie. Ktorá strana to je? Samozrejme, čierna. Keď si bosu položíme na modrú časť pologule a postavíme sa na čiernu časť, stabilita je oveľa horšia. Deväťdesiat percent ľudí to zvláda. Postupne na tom môže začať robiť drepy, výpady a výpony, precvičiť celé telo od brucha, cez chrbtové svalstvo po vrchné časti tela. „U nás je cvičenie na bosu obľúbené, stále má medzi skupinovými cvičeniami svoje dominantné miesto,“ informoval Simon.

Namáhavé aj pre mužov

Aj on potvrdil, že vo všeobecnosti skupinové cvičenia priťahujú viac ženy ako mužov. Muži si skôr na bosu sami zacvičia po tom, ako čo-to odbicyklujú vo fitku a podvíhajú činky. „Ale to cvičenie je namáhavé. Koľkokrát mi prídu na hodinu aj bývalí spoluhráči z hokeja a odchádzajú kompletne zničení. Ani netreba, aby chodili do fitnesscentra.“

Michal Simon.
Michal Simon. Autor: Dana Závadová

Ide o motiváciu

Pomôcka bosu sa dá zakúpiť aj domov. A kombinovať to. Cviky sa naučiť vo fitnesscentre a v „krízových“ situáciách si zacvičiť doma. Nie je finančne nedostupná, stojí okolo 160 eur. Tréner však upozorňuje na to, že veľa ľudí nevie, ako na nej cvičiť. „Potom cvičia nesprávne a môžu si viac ublížiť, ako pomôcť. A povedzme si tiež úprimne – veľa ľudí má rôzne pomôcky doma, zacvičia si na nich dvakrát a viac ich nechytia do rúk.“ Vychádza z toho, že to nie je taká motivácia, ako keď si povedzme vo fitness centre zaplatia členstvo.

Michal Simon (29)

je bývalý hokejista, aktuálne osobný tréner a športový manažér fitnesscentra Retro Sport a Wellness v Bratislave.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#motivácia #fitnesscentrum #fitlopta #balans #bosu #skupinové cvičenie
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk