Trpíte nespavosťou? Toto sú štyri najčastejšie dôvody

, 06.06.2017 06:00
spánok, posteľ, nespavosť
Ilustračné foto. Autor:

Kedy ste sa naposledy poriadne vyspali? Tu sú štyri najčastejšie problémy so spánkom a rady, ako ich dostať pod kontrolu.

Osem hodín. Aspoň raz sa skutočne poriadne vyspať… Kto nezažil, ten neuverí tomu, ako veľmi si to praje človek, trpiaci nespavosťou. S našou pracovnou nasadenosťou a permanentným digitálnym rozptýlením je to naozaj čoraz väčšia veda. Toto sú štyri najčastejšie dôvody, prečo sa v noci mrvíme, prehadzujeme zo strany na stranu a nemôžeme zaspať.

Nepokoj

Napriek tomu, že sme neuveriteľne unavení, viečka sa bránia zavretiu, nie a nie zaspať. Najlepšou metódou je ľahká telesná aktivita. Dychové cvičenia alebo pozície z jogy (napríklad balasana) v uvoľnenej atmosfére prispejú k relaxácii svalov a pokojnejšiemu tepu – výsledkom bude ľahšie zaspávanie. Pozor, kardio alebo silový tréning zlepšujú krvný obeh – preto by bola návšteva fitnesscentra pred spaním zlou voľbou.

Zlá pozícia

Keď nás v noci náhle prebudí kŕč alebo znecitlivenie, problémy so spánkom budú s veľkou pravdepodobnosťou spôsobené nesprávnou polohou. Najmenej zdravá je poloha na bruchu, po ktorej sa často cítime ako dolámaní. Aby sme sa trochu nadýchli, musíme hlavu vykrútiť extrémne do strany, čo jednostranne zaťažuje krk. Lepšia pozícia pre chrbát a ramená je spať na chrbte a ruky pozdĺž tela. Vankúš je dôležitý, aby netrpeli krčné stavce.

Nesprávna teplota v izbe

Aj vy sa často prebúdzate spotení alebo si v noci musíte obliecť pyžamo, pretože vám je odrazu chladno? Zmeny telesnej teploty rušia cirkadiánny rytmus. Je preukázané, že najlepšie spíme pri teplote od 15–19 stupňov. Pretože len pri chladných teplotách môže aj náš mozog vypnúť a dopriať si krátku pauzu. Ale pozor, ak je príliš chladno, telo sa musí postarať o to, aby sme neprechladli. Odborníci považujú za správnu teplotu spálne 19 stupňov.

Nepokojný „sused“

Mnohí túžia nezobúdzať sa v posteli osamote, deliť sa o posteľ, zaspávať po boku milovaného človeka. Ale má to pár nevýhod. Niekto vám neustále „kradne“ perinu, prehadzuje sa z jednej strany na druhú, pristane vám jeho ruka na tvári alebo nemôžete spať, pretože chrápe. Ako riešenie pre tento problém sa odporúčajú štuple do uší. Niekedy však pomôžu len oddelené spálne…

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#viečka #vankúš #únava #spánok #nespavosť #mozog #jóga #chrbát
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk