Skutočný rozdiel medzi zdravým a nezdravým olovrantom

, 18.09.2017 06:00

Hrsť orieškov verzus hrsť želatínových cukríkov - obe majú 188 kalórií. Výživová odborníčka vysvetľuje, aký je rozdiel medzi zdravým a nezdravým snackom.

Ilustračné foto.
Ilustračné foto. Autor: SHUTTERSTOCK

Tina Ganser je odborníčka na výživu. To, že má rada zdravé jedlo, prezrádza aj vo svojej knihe „Gemüseliebe“ (láska k zelenine). Tvrdí, že kalórie by sme nemali brať za bernú mincu, samotné ešte nehovoria o skutočnej výživovej hodnote nič.

Čokoláda a oriešky – dobrá voľba

V prvom rade je podľa jej slov dôležité upozorniť na to, že keď sa viac hýbeme, spotrebujeme aj viac kalórií, takže ak športujeme, môžeme si aj dopriať. Horká čokoláda a oriešky sú celkom dobrá voľba. Ak prepadne veľký hlad ju, siahne po krajci celozrnného chleba so syrom. „Je dôležité jedlo vnímať. Predovšetkým ak ide o desiatu či olovrant a jeme napríklad oriešky. Vkladajte si ich do úst po jednom, nehádžte si ich do úst naraz päť,“ radí odborníčka.

Telo nemá čas vnímať

„Problém často spôsobuje rýchle jedenie. Telo vtedy nemá čas začať vnímať, čo sa to vlastne deje. Pocit sýtosti totiž príde po 15 minútach, pričom je jedno, kedy sme jedli.“ V dnešnom modernom svete je častokrát ťažké, pri jedení sa nerozptyľovať. V prípade, že jete na pracovisku, bolo by ideálne vypnúť počítač a jednoducho si vychutnať jedlo. Častokrát je to však priam nereálne. Preto Ganser radí aspoň pomalšie konzumovať chlieb, oriešky a všetky ostatné zdravé dobroty. Telo sa môže na príjem potravy lepšie prispôsobiť.

Ideálne „čosi pod zub“

Čo je vlastne vhodné dať si pod zub medzi hlavnými jedlami? Môžem si pokojne dať tabličku mliečnej čokolády, keďže má menej kalórií ako rovnaké množstvo horkej čokolády? „Áno, to je pravda, horká čokoláda má viac kalórií, ale zato menej cukru a tuku. Ak má navyše 70 percent kakaa, potom už neostáva veľa miesta pre cukor, tuk a iné zložky,“ vysvetlila Ganser. „Samozrejme, všetko s mierou, pretože len preto, že vieme, čo je teoreticky zdravé, nemusíme sa toho hneď prejesť,“ dodala.

Fľašu vody vždy pri sebe

Pitie je tiež veľmi dôležitým bodom. Napríklad Tina Ganser má fľašu vody stále pri sebe, bez ohľadu na to, či sa chystá piť kávu, alebo niečo vybavuje. „Jeden a pol litra až dva denne môže znieť nereálne pre toho, kto nie je zvyknutý, ale dá sa to ľahko docieliť. Začnite ráno pohárom vody a potom si nachystajte pred seba krčah. Ľahko poobede skontrolujete, či ste ho vypili.“

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#výživová hodnota #pohyb #pitný režim #orechy #olovrant #kalórie
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk