Najviac vitamínov v hruške je priamo pod šupkou

, 01.10.2019 06:00
hruška, ovocie, vitamíny
Vitamín C, obsiahnutý v hruške, pokryje asi sedem percent dennej potreby dospelého človeka. Autor:

Hruška "Clappova", Abate Fetel, Avranšská alebo Konferencia - hrušiek, ktoré sú práve na jeseň na trhu, je skutočne neúrekom.

Ovocie pochádza z Kaukazu a Anatólie. Prvé sorty sa údajne vyskytli v Grécku asi pred tri tisíc rokmi.

Veľa vlákniny a málo ovocnej kyseliny

Keďže hrušky obsahujú menej ovocnej kyseliny (1 až 3 gramy na liter) ako jablká (4 až 15 gramov kyseliny na liter), ale rovnako veľa cukru, chutia obzvlášť sladko, chránia zuby a sú pre ľudí a deti, ktorí sú citliví na kyseliny, stráviteľné. Varené sa považujú za ideálnu stravu. Pre svoj vysoký obsah vlákniny rýchlo zasýtia a podporujú trávenie.

Bohaté na vitamíny a minerálne látky

Ovocie je okrem iného bohaté na vitamíny. Vitamín C, obsiahnutý v hruške, pokryje asi sedem percent dennej potreby dospelého človeka. Kyselina listová, vitamín skupiny B, podporuje najmä tvorbu krvi a hrá rolu pri vývoji hormónov šťastia (napríklad sérotonínu). Hruška je tiež dodávateľom mnohých dôležitých minerálov ako je železo, draslík, meď, jód, horčík, fosfát a zinok. Vďaka vysokému obsahu draslíka má ovocie odvodňujúce účinky a zmierňuje problémy s obličkami a močovým mechúrom. Rovnako ako v prípade jablka, aj pod šupkou hrušky sa skrýva najviac vitamínov. Preto by sa rozhodne nemali šúpať.

Pozor na správne skladovanie

Uistite sa, že hrušky, ktoré kupujete, nie sú striekané. Nemali by ste ich kupovať ani príliš zrelé. Na dotyk prsta by mali ustúpiť len mierne. Zrelosť môžete testovať aj podľa farby. Čím je hruška bledšia, tým je zrelšia. Veľké množstvo ovocia môžete skladovať v chladničke, v ovocnej mise ich držte len jeden, maximálne dva dni.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#vláknina #vitamín C #sérotonín #kyselina listová #hruška
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku